Sunday, July 12, 2009

چرا مطالب بی سر و تهی مثل "ماجرای آن 99 نفر" درج می شود؟


امروز یکشنبه 21 تیرماه، ساعت 14:50 در حال تورق در اینترنت بودم که دیدم سایت بازتاب آنلاین مطلبی تحت عنوان "ماجرای آن 99 نفر" شبیه خاطره نویسی را بدون ذکر نام گوینده این خاطره در صدر اخبار خود قرار داده که متن آن دقیقاً در انتهای این مطلب آمده است.

تا این لحظه، یعنی ساعت 15:20 مطلب سایت بازتاب آنلاین (به آدرسhttp://www.baztabonline.com/Default,fa-IR,BaztabOnline,Content,NewsDetail,Key,17034.aspx) اصلاح نشده و دقیقاً به شرح انتهای این پیام است.

بعد متوجه شدم سایتهای دیگری هم مانند سهند نیوز و ... مطلب رو همین طوری آورده اند. یک جستجوی ساده در اینترنت نشان داد که این از خاطرات ناطق نوری در کتابی با همین عنوان بوده که در تاریخ 16 مرداد سال گذشته در سایت عصر ایران به صورت کاملتر در این آدرس (http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=49337) آمده.

مروری در این مطلب نشان می دهد که خبر مخصوصاً به صورت ناقص درج شده و بخش مربوط به حمایت شدید آیت اله خمینی از میرحسین موسوی در آن نیامده است. حال خودتان ببینید پروژه تخریب میرحسین را چگونه دنبال می کنند! ضمناً بخشهای مربوط به محظوریت (یعنی گرفتاری) خامنه ای و عدم تمایل او به استفاده از میرحسین، می تواند بیانگراوج تضاد او با خامنه ای و دلایل نگرانی رهبر از روی کار آمدن میرحسین باشد.



متن خبر ناقص بازتاب آنلاین و سهند نیوز و ...


"ماجرای آن 99 نفروقتی كه آقای خامنه‌ای، مهندس موسوی را مجددا به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی كردند. 99 نفر از نمایندگان به آقای موسوی رأی ندادند و طرفداران آقای موسوی در مجلس و دولت، هر جا كه بودند، گفتند: «امام فرمودند به ایشان رأی دهید و این 99 نفر از امام تمرد كردند، اولا این 99 نفر معلوم نیست چه كسانی هستند و ثانیا وقتی امام فرمودند شما معرفی كن، معنای آن این نبود كه مجس همه بالاجبار رأی بدهد. امام هیچ وقت این طوری حرف نمی‌زد، لذا طرفداران آقای موسوی این 99 اسم را پیراهن عثمان كردند و هر كس را می‌ تواستند بكوبند می‌گفتند جزو 99 نفر است.وقتی كه آقای خامنه‌ای، مهندس موسوی را مجددا به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی كردند. 99 نفر از نمایندگان به آقای موسوی رأی ندادند و طرفداران آقای موسوی در مجلس و دولت، هر جا كه بودند، گفتند: «امام فرمودند به ایشان رأی دهید و این 99 نفر از امام تمرد كردند، اولا این 99 نفر معلوم نیست چه كسانی هستند و ثانیا وقتی امام فرمودند شما معرفی كن، معنای آن این نبود كه مجس همه بالاجبار رأی بدهد. امام هیچ وقت این طوری حرف نمی‌زد، لذا طرفداران آقای موسوی این 99 اسم را پیراهن عثمان كردند و هر كس را می‌ تواستند بكوبند می‌گفتند جزو 99 نفر است.
تقریبا 200 نفر را این‌ها جزو آن 99 نفر حساب كردند. من جمله خود من را، حال آن كه من اصلا در مجلس نبودم.
بعضی جاها كه من سخنرانی می‌كردم ، افرادی بلند می‌شدند و می‌گفتند كه شما جزو 99 نفر هستید. اصلا توجه نمی‌كردند كه من آن موقع نماینده مجلس نبودم و بعضی كه زیركی آن ها گل می‌كرد می‌گفتند ما می دانیم كه تو جزو 99 نبودی، اما ذات تو این است كه اگر در آن زمان مجلس حضور داشتی ، جزو این‌ها می‌بودی. البته این را بگویم كه رأی مجلس به دولت مخفی است و هیچ كس نمی‌تواند بگوید كه چه كسی رأی داد و چه كسی رأی نداد.
قائل به امر مولوی و ارشادی بودم و الان هم هستم. زمانی وقتی به مجلس می‌رفتم ، شوخی می‌كردم و به دوستان می‌گفتم: «امام از پیغمبر بالاتر است». جناح مقابل می‌گفتند: «تو چطور می‌گویی امام از پیغمبر بالاتر است؟» می‌گفتم: «آخر ما در اصول خواندیم امری كه مولا می‌كند یا مولوی است و یا ارشادی. اگر امر مولوی باشد و تخلف بكند، عقاب دارد و اگر ارشادی است، معنای ارشادی این است كه انجام نده، برای تو خوب نیست، ضرر می‌بینی، اما عقاب ندارد؛ اما شما قائل هستید هر چه امام بگوید مولوی است. آن وقت از خدا بالاتر است. ما امر مولوی و ارشادی داریم و امام امر مولوی نكرده است. اولا امام به رییس جمهور امر مولوی نكرد، حكم نكرده است. ثانیا اگر به ایشان هم امر مولوی كند، امر مولوی به رییس جمهور لزوما امر به نمایندگان كه حق اختیار و انتخاب دارند، نیست. خود مقام معظم رهبری هم الان قایل به امر مولوی و ارشادی است».
جمعی اخیرا خدمت ایشان بودند، آقا فرمودند : وقتی آن موقع گفتند 99 نفر، من هم گفتم صدمین آن ها هستم. آقا در واقع می‌خواست بگوید اصل پروژه ، مال من است. عده‌ای كه آن موقع خودشان را این طور مطیع امام می‌دانستند و حتی یكی از همین آقایان گفته بود كه اصلا امام نیازی نیست چیزی را بگویند همین كه از قلب امام چیزی بگذرد، دیگر واجب است كه اطاعت كنیم، الان در برابر ولی فقیه ایستاده‌اند، مگر ولی با ولی فرق می‌كند.
وقتی كه آقای «محتشمی» به عنوان وزیر كشور به مجلس معرفی شد و مقرر شد كه مجلس به ایشان رأی بدهد ، در مجلس گفتند كه امام فرموده به ایشان رأی دهید و هر كس به ایشان رأی ندهد ، تخلف از امام كرده است. در واقع آن زمان رأی ندادن به وزیر، تخلف از امام تلقی می‌شد. من نامه‌ای خدمت امام نوشتم و عرض كردم كه آقای محتشمی را به مجلس معرفی كردند. می‌گویند نظر شما این است كه هر كس به ایشان رأی ندهد، تخلف از امر امام كرده است امام جواب دادند:« خیر ، من شما را هم قبول دارم و فرد انقلابی و متدین می‌دانم. وای به آن روزی كه بنا شود مردم نتوانند تصمیم بگیرند. مجلس نتواند تصمیم بگیرد و رأی تحمیلی شود. نظر من هرگز این نیست».

No comments:

Post a Comment